چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۳۴:۳۲

امکان ساخت کشتی‎های کانتینر بر اقیانوس پیما در کشور

باشگاه خبری فراساحل: معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود به واقع قلب تپنده توسعه و صنعت کشور است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمارین‌تایمز، اسحاق جهانگیری که سه‌شنبه، 27 مهر ماه به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح بزرگ صنعتی وعمرانی به بندرعباس سفر کرده است، با اشاره به وجود سواحل طولانی، صنایع دریایی، فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی گوناگون در این استان، گفت: استان هرمزگان و شهر بندرعباس با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی که در آن انجام می‌شود به واقع قلب تپنده توسعه و صنعت کشور است.

وی تصریح کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان مهمترین پروژه در دست اقدام، کشور را به یک صادر کننده بنزین تبدیل خواهد کرد و مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس امکان تولید سکوهای نفتی هفت هزار تنی و کشتی‌های کانتینربر اقیانوس پیمای بزرگ را فراهم کرده است. معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حجم قابل توجهی از حمل و نقل دنیا از خلیج فارس و تنگه هرمز عبور می‌کند، اظهار کرد: می‌توان با استفاده از این موقعیت، با ارائه انواع خدمات به کشتی‌های عبوری درآمد بالایی را نصیب کشور کرد. وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی هرمزگان در کنار سواحل خلیج فارس و مکران خاطرنشان کرد: بسیار کم از اقتصاد دریا بهره برده‌ایم که متناسب با حجم و امکانات موجود کشور از دریا نبوده است.

جهانگیری با اظهار این‌که کشور دارای یک موقعیت استثنایی جغرافیایی بوده که بسیاری از کشورهای همسایه در شمال و شرق کشور را برای بهره‌گیری از دریا ناچار به بهره‌گیری از ظرفیت ایران می‌کند، تصریح کرد: بنابراین باید از موضوع ترانزیت کالا به این کشورها که در اختیار ایران امکان حداکثر استفاده را ببریم. گفتنی است؛ پروژ‌ه‌های زیادی امروز افتتاح شد که می‌توان به پروژه‌های آب شیرین کن فولاد کاوه جنوب کیش با ظرفیت 15 هزار مترمکعب در روز با هزینه 550 میلیارد ریال، مرحله نخست واحد فولادسازی این شرکت با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن با هزینه 9 هزار و 450 میلیارد ریال در منطقه ویژه خلیج فارس بندرعباس اشاره کرد. در این سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نفت، اسحاق جهانگیری را همراهی می‌کردند.



  کد خبر : 2584
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :